رکورد معاملات شمش طلا شکسته شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) وضعیت بازار طلا مشهد پس از انتخابات ریاست جمهوری چگونه خواهد بود؟ بررسی قیمت جدیدترین گوشی‌های موبایل دو سیم کارت (۱۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت انواع خودرو‌های خارجی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۴.۵ درصدی سوزوکی سیاز افزایش ۱۱۹ درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سه سال اخیر | حقوق کارگران طی ۳ سال گذشته متناسب با تورم افزایش یافت قیمت انواع خودرو‌های داخلی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | ادامه روند کاهش قیمت‌ها شرایط دریافت ارز اربعین ۱۴۰۳ اعلام شد | خرید دینار از بانک مرکزی با صرفه دومیلیون‌تومانی نسبت‌به بازار آزاد روی خوش بورس برای دومین روز متوالی | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) مروری بر قواعد محاسبه و پرداخت اجاره‌بها | کرایه خانه را چگونه بپردازیم؟ سکه طرح جدید در مشهد ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | هیجان دیروز فروکش کرد سقف ثبت سفارش بازرگانان جدید ۱۰۰ هزار دلار شد هشدار بازرسی مشهد به مشاوران املاک بدون پروانه‌کسب: اجازه تبلیغات ندارید حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله امروز، ۱۷ تیرماه، برگزار می‌شود + جزئیات فروش فوق‌العاده سایپا (خودرو کوییک GXR-L) از روز سه‌شنبه (۱۹ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات آغاز ثبت سفارش خودرو‌های وارداتی برای جانبازان از امروز یکشنبه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) + لینک سامانه انتصاب معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی  استقبال بازارهای مالی از رئیس جمهور | بورس سبز پوش شد پاسخ به سوالات در مورد «طرح طبقه‌بندی مشاغل» | شرایط پرداختِ مابه‌التفاوت به کارگران چیست؟ نرخ امروز میوه و صیفی‌جات اعلام شد | کدو و بادمجان مناسب غذا‌های تابستانی را چند بخریم؟ (۱۷ تیر ۱۴۰۳) مطالبه‌های کارگران از رئیس‌جمهور منتخب نرخ سود بین‌بانکی کاهشی شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) نخستین قرارداد پولی میان ایران و روسیه امضا شد زمان برگزاری پانزدهمین حراج سکه طلا مشخص شد | متقاضیان چقدر واریز کنند؟ با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان نقدینگی چه موبایل‌هایی می‌توان خرید؟ (۱۶ تیر ۱۴۰۳) واکنش مثبت ۸۸ هزار واحدی شاخص بورس به پایان انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اشتغال ٨٠ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۲۳۰۰۶
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
اشتغال ٨٠ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: بیش از ۸۰ هزار اشتغال در شهرک‌های صنعتی استان ایجاد شده که در صورت افزوده شدن میزان واحدهای صنعتی در دست بهره برداری، ۴۴ هزار شغل دیگر نیز به این میزان اضافه خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جعفر فرشچی طوسی ضمن گرامیداشت هفته دولت در میز خدمت جهادی شهرک صنعتی بینالود و با حضور در واحدهای تولیدی با محوریت رفع موانع آنان، اظهار کرد: شعار امسال برای ما نقشه راه را تعریف می‌کند، بارها رهبر انقلاب روی بحث تولید صحبت داشته‌اند و اهمیت تولید و صنایع کوچک را متذکر شده‌اند. ما نیز نقشه راهی را برای توسعه تولید تدوین کرده‌ایم و طبق آن پیش خواهیم رفت. 

اولین صنایعی که در تلاطم اقتصادی خسارت می‌بینند صنایع کوچک هستند

وی با اشاره به اقدامات هفته حمایت از صنایع کوچک و در همین راستا برنامه های دولت افزود: بیشترین صنایع ما در کشور کوچک هستند و بیش از ٩٠ درصد صنایع کوچک و متوسط هستند، بنابراین الزام دارد تا دستگاه‌های حاکمیتی توجه به صنایع کوچک داشته باشند. اولین صنایعی که در تلاطم اقتصادی خسارت می‌بینند صنایع کوچک هستند که این امر نیز نیازمند حمایت هرچه بیشتر دولت و سیاست گذاران است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان خدمات دولت ادامه داد: در خراسان رضوی بیش از ۵۰ شهرک مصوب داریم. ۴۱ شهرک در حال واگذاری یا بهره‌ برداری است و بیش از ۵۰۰۰ قرارداد بسته شده و ۲۷۵۰ واحد با بهره برداری رسیده‌اند که از این میزان ۲۵۰۰ واحد فعال و حدود از ۲۵۰ واحد غیرفعال هستند.

فرشچی اظهار کرد: ۱۲۸۵ طرح فعال و ۸۹۰ طرح غیر فعال در دست داریم که در حال پیگیری برای فعال شدن این تعداد هستیم. بیش از ۸۲۰ پرونده بررسی شده که به ۵۰۰ مورد آن مهلت داده شده تا بتوانند به بهره برداری برسند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تصریح کرد: همچنین در استان ۳۰۱ واحد کارگاهی داریم که ۲۸۰ واحد بهره برداری شدند و در مجموع بیش از ۸۰ هزار اشتغال در شهرک‌های صنعتی استان ایجاد شده است. در صورت افزوده شدن میزان واحدهای صنعتی در دست بهره برداری ۴۴ هزار شغل دیگر نیز به این میزان اضافه خواهد شد.

وی افزود: همچنین مشکل تامین زمین و مشکلات آب و برق را از عمده ترین مشکلات واحدهای تولیدی استان  است.

 هیچ واحدی به دلیل بدهی در استان تعطیل نشده است

فرشچی با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای خدمتگذار مردم در دولت، بیان کرد: ما سعی داریم مشکلات واحدهای صنعتی با بانک‌ها را حل کنیم و به ندرت پیش آمده تا بانک واحد صنعتی را تعطیل کند و خوشبختانه بانک‌ها نیز نگاه تعطیلی به واحدهای تولیدی به دلیل عدم بازپرداخت تسهیلات را ندارند و در معدود موارد موجود نیز سعی شده تا بانک یا فرد توانمند جایگزین شود تا از تعطیلی جلوگیری شود.

وی در خصوص واحدهای راکد در خراسان رضوی خاطرنشان کرد : طبق برنامه‌ای که سازمان به ما داده، بنا شده ۶۰ واحد راکد امسال تعیین تکلیف شوند، البته هدف ما ۱۲۰ واحد است اما براساس چیزی که مشخص شده میزان ۶۰ واحد است و همچنین سعی داریم تا هیچ واحدی تعطیل نشود. همچنین ۱۷ طرح در ۱۱ شهرک صنعتی در حوزه پروژه های زیر بنایی در هفته دولت امسال افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در خصوص سرمایه گذاری صنعتی در اراضی اوقاف در انتها اعلام کرد: براساس دستورالعمل‌ها در اراضی وقفی نمی‌توانیم سرمایه گذاری کنیم، اما سعی داریم تا صنوف را ساماندهی کرده تا مجوزات مربوطه را اخذ کنند، اما این طرح در دست مطالعه است زیرا اراضی وقفی برای سرمایه گذاری بسیار مشکل ساز است.

منبع: روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->